مدیر طرح نفس بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد؛

تولد ۳۲ نوزاد از ابتدای اجرای طرح نفس تاکنون در کرمانشاه 

مدیر طرح نفس بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای طرح نفس ۳۲ نوزاد به واسطه اجرای این طرح در استان کرمانشاه متولد شده است.
کد خبر: ۱۱۸۴۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸ 10 September 2024
مریم موحد در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: فرهنگ سازی در خصوص افزایش جمعیت باید توسط ارگان‌ها و سازمان‌ها نیز صورت گیرد.
 
وی افزود: طرح نفس در این زمینه با ظرفیت کوچکی که دارد توان ارائه فرهنگ سازی این امر را به تمام افراد جامعه ندارد.
 
مدیر طرح نفس بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به فرهنگ سازی که در کشور ما  علیه افزایش فرزند صورت گرفته  و ۲ فرزند کافی است به خانواده‌ها القا شده  در وجود خانواده‌های ما و جامعه نهادینه شده است.
 
وی ادامه داد: برای جایگزینی فرهنگ اشتباه تک فرزندی باید تلاش کنیم که نگاه مردم ما به این موضوع تغییر کند و فرهنگ درست فرزندآوری وخانواده های چهار فرزندی در خانواده‌ها نهادینه شود. 
 
موحد اضافه کرد: اکنون طوری به مردم القا شده که جنین تا چهار ماهگی روح ندارد و با شیء انگاری جنین و اینکه به عنوان یک انسان دیده نمی‌شود که این امر اشتباه بوده و از عدم دانش کافی افراد جامعه به دین و خلقت انسان است.
 
وی عنوان کرد: سقط جنین عوارض جسمی و روحی بسیاری  بر روان مادر می‌گذارد که اطلاع نداشتن از این عوارض مبنی بر عدم دانش کافی مادران در این امر است.
 
موحد اضافه کرد: از ارگان‌های دولتی و سازمان تبلیغات اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه‌ها و نخبگان توقع داریم که این امر را فرهنگ سازی کرده و در جوانی جمعیت موثر باشند.
 
وی ادامه داد: سقط جنین دلخراش‌ترین جنایت بشری است و اگر موارد اعتقادی هم در نظر گرفته نشود که سقط جنین قتل محسوب شود، در کشورهای دیگر به خاطر مسائل جمعیتی از نظر قانونی سقط جنین منع شده که از پیری جمعیت جلوگیری شود و جمعیت جوان افزایش یابد.
 
موحد یادآور شد: سقط جنین هم از نظر اعتقادی و هم برای جوانی جمعیت باید مورد توجه قرار گیرد و برای جلوگیری از این اتفاق باید تلاش کنیم که سقط جنین کاهش یافته و اتفاق نیفتد.
 
وی بیان کرد: طرح نفس از سال ۱۴۰۲ آغاز به کار کرده و بین متخصصین زنان و ماما ها و پرسنل بهداشت و درمان، شبکه سازی انجام شده که در حال حاضر بیش از یکصد مادر از سقط جنین منصرف شدند. 
 
موحد اضافه کرد: دیدگاه مادران تحت مشاوره تغییر کرده، اقناع سازی صورت گرفته است و نوزادان از سقط نجات می‌یابند، همچنین طرح نفس برای مادران با مشکل مالی، حمایت مالی و خدمات درمانی رایگان را در دستور کار قرار داده است. 
 
مدیر طرح نفس بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: ۱۸ شهریور ماه سی و دومین فرزند نجات یافته به واسطه اجرای طرح نفس در استان کرمانشاه متولد شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار